Jak zachować dobrą kondycję zimą?

Zima to czas, który w przypadku sporego grona kobiet oznacza przybieranie na wadze, brak ruchu i ogólny spadek kondycji fizycznej. A przecież wcale nie musi tak być! W jaki sposób dbać o swoją kondycję fizyczną w zimie? Nic prostszego, wystarczy odrobina chęci. Zimą zazwyczaj mamy więcej czasu, który możemy poświęcać wyłącznie sobie, gdyż zwyczajnie nie mamy wtedy ochoty na rozrywki, wyjścia do pubów, całonocne imprezy czy długi spacery po parku. gym-room-1181814_640

Warto więc ten czas przeznaczyć na dbanie o tężyznę fizyczną, by móc powitać wiosnę pięknym ciałem i mnóstwem energii! Zimą szczególnie warto wybrać się na siłownię, fitness czy basen, wykupić karnet i przez tych kilka miesięcy dawać sobie wycisk, by później wiosną nie martwić się, że do lata nie zdążymy zgubić zbędnych kilogramów. Ma to także dodatkową zaletę – zapewniając sobie odpowiednią dawkę ruchu każdego dnia nie musimy zbytnio obawiać się, że słodycze, ciasta i syte przekąski będą nam się odkładały na brzuchu, możemy bez oporów jeść wszystko, na co mamy ochotę, ale oczywiście bez przesady.

By dostarczyć organizmowi energii potrzebnej do uprawiania sportów należy odpowiednio się odżywiać. Postaw więc na kiszoną kapustę, która zapewni Ci odpowiednią dawkę witaminy C zimą, na przetwory, które dostarczą Ci nie tylko potrzebnych witamin, ale i niesamowitych wrażeń smakowych, owoce i warzywa dostępne zimą, szczególnie te egzotyczne – banany, pomarańcze, mandarynki, jabłka, a szczególnie suszone owoce i nasiona roślin. Odpowiedniej dawki energii potrzebnej na wizytę w siłowni dostarczą Ci pełnoziarniste batoniki, musli ze zbożami i suszonymi owocami, domowe pieczone ciasta czy zwykłe domowe obiady złożone z mięsa, ryby i ziemniaków z dodatkiem surówki. Spokojnie możesz zajadać się wszelkimi specjałami, gdyż mając zapewnioną codzienną dawkę ruchu z pewnością nie przytyjesz, a jeśli nawet – to przecież i tak wiesz jak to spalić, prawda? Ponadto zima to idealny czas na zimowe sporty, które nie tylko zapewnią Ci piękną sylwetkę i zahartują Cię, ale także poprawią Twoje relacje z rodziną. Wybierz się więc z mężem i dziećmi na narty, łyżwy czy sanki, albo wymyśl jakąkolwiek inną rozrywkę na świeżym powietrzu. Wtedy przestaniesz myśleć tylko o tym, że gubisz zbędne kalorie, a doskonała zabawa na świeżym powietrzu sprawi, że będziesz je gubić w dwójnasób, bo przez świetną zabawę!

Ponadto, czy wiesz, że uśmiech i radość pomagają przy utracie kalorii? A dodatkowo zimne powietrze sprawia, że organizm potrzebując się rozgrzać również gubi zbędny tłuszczyk. Tak więc zima jest idealnym czasem na to, by pozbyć się zalegającego tłuszczyku i przygotować się na przyjście wiosny i krótkich spódniczek bez specjalnych wyrzeczeń. Z pewnością warto wykorzystać ten czas jak najlepiej zamiast spędzać zimowe wieczory na oglądaniu kolejnych filmów w telewizji, zajadaniu się pączkami i chipsami, obrastaniu w tłuszczyk i marzeniu o wiośnie i wakacjach. Tak więc zrób coś ze swoim ciałem i nadmiarem wolnego czasu zimą, póki jeszcze nie jest za późno!

Jak skutecznie schudnąć?

Odchudzanie jest katorgą dla wielu puszystych osób. Wiadomo, że o wiele łatwiej jest przybrać na wadze niż ją zrzucić, dlatego niektóre osoby odpuszczają sobie chudnięcie z myślą, że „i tak mi się nie uda”, a inne walczą z nadwagą przez całe życie próbując coraz to wymyślniejszych sposobów na schudnięcie. A sposób jest niezwykle prosty, leżący w zasięgu ręki. Zastanów się – jak często jadasz posiłki w domu? A jak często wychodzisz na długi spacer? Odpowiedz sobie na kilka pytań dotyczących Twojego aktualnego trybu życia i przemyśl sobie, co jest z tym trybem nie tak. Zapewne odpowiesz, że za dużo miejsca w Twoim codziennym planie dnia zajmuje jedzenie, a zbyt mało ruch i spalanie kalorii. Całą masę czasu poświęcasz też na myślenie o chudnięciu, liczenie kalorii, ważenie się. women-1178187_640

A gdyby tak na jakiś czas, może nawet na zawsze… zapomnieć o odchudzaniu? Gdyby tak znaleźć sobie pracę, która sprawi, że przez 8 godzin dziennie będziemy mogli wyjść tylko na jedną, półgodzinna przerwę na posiłek, nawet dość obfity na pracowniczej stołówce? A gdyby tak po pracy poświęcać czas na nasze hobby, jakim jest na przykład taniec? Nawet, gdyby tym hobby było zbieranie znaczków, grunt, to zająć czymś myśli, by nie krążyły wciąż wokół jedzenia i chudnięcia! Myśl o tym, jak udoskonalić swoje wnętrze, rób to, poświęcaj temu każdą wolną chwilę! Myśl o tym na długich spacerach czy podczas pływania na basenie! Staraj się, gdy jesz posiłek, skupiać się tylko na posiłku, gdy pracujesz skupiać się tylko na tym, by jak najlepiej wykonać swą pracę, sprzątając w domu nie podjadać co chwilę czekoladek, a skupić się tylko na tym, by dom błyszczał! Zwróć uwagę, kto z Twojego otoczenia ma najlepszą sylwetkę, najlepszą kondycję? Czy te koleżanki, które wciąż przesiadują przed komputerem czytając serwisy plotkarskie i chodzą na zakupy uganiając się za modą? Czy może te, które żyją w pośpiechu, rano wypijają tylko kawę, a pierwszy posiłek zjadają dopiero około południa, gdy już naprawdę zgłodnieją? Prawdopodobnie wśród osób, które znasz, te, które mają doskonałą sylwetkę zwyczajnie nie myślą o jedzeniu na okrągło! Zauważ, że po urodzeniu dziecka wiele dziewczyn chudnie.

Dlaczego tak się dzieje? Otóż, zaaferowane maleństwem zwyczajnie nie mają czasu spokojnie usiąść i zjeść. Być może to jest właśnie metoda dla Ciebie, zająć się czymś by nie myśleć o jedzeniu? Oczywiście nie możemy zapominam o zdrowym odżywianiu i odpowiedniej dawce ruchu na co dzień, bo sposób „na zabieganie” głodu jest skuteczny tylko w połączeniu z dietą i ćwiczeniami. Spróbuj, to nic nie kosztuje, a przekonasz się już niebawem, jak w przyjemny sposób zapomnieć o jedzeniu i rozwinąć swoje wnętrze. Bo choć uroda jest ważna, to jednak nie najważniejsza. Grunt to zadbać o swoją psychikę, rozwój duchowy i realizację wyznaczonych celów, dążenie do sukcesów, a sukces w postaci nowej siebie przyjdzie sam, z czasem, gdy w ogóle zapomnisz, że kiedyś tak o tym marzyłaś! Tylko tak możesz osiągnąć swój cel, do którego uparcie dążysz!

Jak bezboleśnie rzucić palenie?

Często palacze zastanawiają się, jaki jest najlepszy sposób na rzucenie palenia. Cała sztuczka polega nie na tym, by nie zapalić za wszelką cenę, ale na tym, by palenie przestało kusić. Czy jest to w ogóle możliwe? Istnieje wiele teorii na ten temat i każda z nich jest poniekąd słuszna. Jedna mówi, że rzucać należy stopniowo, inna – że nagle, jeszcze inna, że należy zastąpić papierosa specjalną gumą z nikotyną, czy plastrami, albo elektronicznym papierosem. Każda osoba, której udało się rzucić będzie miała własną koncepcję na to. Dlatego osoba, która chce rzucić, powinna wypróbować kilka metod na sobie i sprawdzić po prostu, która będzie dla niej najlepsza. 3

Nie da się jednak ukryć, że maksimum silnej woli to podstawa, bez względu na metodę. Czasem, nawet gdy nie występuje silny głód nikotynowy, sięga się po papierosa ot tak, dla zajęcia czymś rąk, dla towarzystwa, czy z innego powodu. Jeśli masz wystarczająco silną wolę, to idealnym sprawdzianem dla niej będzie rzucenie palenia z dnia na dzień. Jeśli nie – postaraj się zajmować myśli i ręce czymkolwiek innym. Przydatne będą różne cukierki, gumy, może nawet lizaki, które zajmują ręce identycznie jak papieros, a smakują o niebo lepiej. Po kilku dniach, nawet gdy wrócisz do palenia, pierwszy papieros nie będzie Ci smakował, będzie Ci się kręciło w głowie. Wówczas uświadomisz sobie, że palenie tak naprawdę wcale nie jest dobre, i choć ponownie będziesz się do niego przyzwyczajał, to ta świadomość pozostanie.

Lepiej wtedy będzie Ci rzucić ponownie, aż za którymś razem uda Ci się to już na stałe! Najważniejsze przy rzucaniu palenia, bez względu na metodę, jest całkowite zapomnienie o tej czynności. Po prostu, gdy przyjdzie Ci na myśl, że masz chęć na papierosa, zajmij się czymkolwiek innym, by o tym nie myśleć. Po kilku dniach zobaczysz, że o papierosie przypominasz sobie w sytuacjach ekstremalnych, na przykład dopiero gdy ktoś przy Tobie zapali. A to już duży sukces! Zaangażuj też kogoś, by Cię wspierał i przypominał Ci o dotychczasowych osiągnięciach – to pomaga!

Co o cytrynie warto wiedzieć?

Cytryna znana jest ze swych dobroczynnych właściwości. Przede wszystkim podnosi odporność, zwalcza wszelkie infekcje i wirusy w czasie największych zachorowań, zawiera duże ilości witaminy C, ale także znajduje szerokie zastosowanie w kuchni, gdyż nadaje się do przyrządzania wielu potraw.

Aby cytryna była jeszcze bardziej soczysta, dobrze jest na kilka minut zanurzyć ją we wrzątku. Jeśli jesteśmy zwolennikami zielonych warzyw, typu kalafior, brukselka cz2y brokuły, a często zdarzało nam się podczas gotowania, że traciły nieco swój kolor, to znak, że zabrakło w wodzie dwóch łyżeczek soku z cytryny, która powoduje, że te warzywa nie zmienią swojego intensywnego zielonego kolorytu. Ponadto, skropienie sokiem z cytryny bananów czy jabłek sprawi, że w procesie dojrzewania nie będą pojawiać się ciemne plamki na skórkach. Cytryna świetnie nada się w przypadku gotowania ryżu. Dodanie do wody dwóch łyżeczek soku zapobiegnie sklejaniu się ryżu, przez co będzie on smaczny i co ważniejsze sypki. Jednak to nie wszystkie właściwości tego cytrusa, która przyda się także do odświeżania drewnianych desek do krojenia. Sok z jednej cytryny skropiony na deskę skutecznie zniweluje wszelkie nieprzyjemne zapachy. Potem tylko wyszorować, zostawić na kilka minut i umyć pod bieżącą ciepłą wodą i nasza deska będzie wyglądać jak nowa! Podobnie rzecz ma się w przypadku odświeżania dłoni. Jeśli chcemy pozbyć się nieprzyjemnego zapachu ryby z rąk wystarczy podobnie jak w przypadku deski, natrzeć je sokiem z cytryny i umyć po gorącą wodą. Dodatkowo cytryna może odświeżyć lekko zwiędnięte liście sałaty. W jaki sposób? Wystarczy włożyć je do zimnej wody z dodatkiem dwóch łyżek soku z cytryny i znowu będzie świeża i krucha, wyglądem przypominającą tą ze sklepowej półki.

Jak więc widać, jeden owoc, a ma tak wiele zastosowań. Nie obawiam się stwierdzenia, że cytryna jest wręcz nieodzowna w każdej kuchni i warto po nią sięgać…

Sposoby na wzmocnienie włosów.

Chyba każda kobieta marzy o tym, by mieć zdrowe, grube i lśniące włosy, idealnie, gdyby nie były jeszcze podatne na łamanie i rozdwajanie. Niestety, proces ich wzmacniania nie jest prosty i należy go rozpocząć kompleksowo, od wewnątrz i od zewnątrz. Tak więc pierwszym naszym krokiem, który podejmujemy w wypadku chęci wzmocnienia czupryny jest podcięcie końcówek, a najlepiej ścięcie włosów na znacznej długości. Sprawdźmy też dokładnie, czym czeszemy nasze włosy. Lepiej nie używać szczotek z metalowymi igłami, a raczej takie z drewnianymi, zakończonymi kulkami – nie niszczą tak włosów, oraz są delikatne dla skóry głowy. 1

Myj podcięte włosy specjalnymi wzmacniającymi szamponami, a od czasu do czasu zaaplikuj sobie maseczkę, czy to kupioną w sklepie czy zrobioną własnoręcznie, na bazie czarnej rzepy – to naprawdę pomaga! Wystarczy startą czarną rzepę wetrzeć we włosy i po kilkunastu minutach zmyć. Poza tym zastosuj kompatybilną do szamponu odżywkę wzmacniającą włosy. Najważniejszym jednak elementem wzmacniania włosów jest odżywianie ich od wewnątrz. Tutaj magicznymi właściwościami wykazuje się skrzyp. Jest to roślina, która zawiera w swoich komórkach mnóstwo składników wzmacniających włosy, dlatego sama w sobie jest taka „skrzypiąca” i twarda. Możesz łykać tabletki ze skrzypem do kupienia w aptekach, a także pić skrzypowe herbatki. Pamiętaj też o nawilżaniu swojego organizmu od wewnątrz, by włosy były nawilżone, a przez to delikatne i zadbane.

Kiedy zastosujesz się do tych kilku rad, możesz mieć pewność, że za kilka tygodni Twoje włosy staną się zauważalnie mocniejsze, zdrowsze, a przez to piękniejsze. Cały sekret tkwi jednak w systematyczności – należy włosy regularnie czesać, by pobudzać ich cebulki do rośnięcia, odżywiać z zewnątrz, podcinać końcówki oraz zażywać preparaty na bazie skrzypu, które wzmocnią strukturę włosa od wewnątrz. Przy tym pamiętaj, aby nie niszczyć włosów wysoką temperaturą, czyli suszarką czy prostownicą albo lokówką – nawet najmocniejsze tego nie lubią i zniweczysz całą swoją ciężką pracę!

Jak poradzić sobie z łupieżem?

Łupież – odwieczny wróg zarówno osób młodszych, jak i starszych, kobiet i mężczyzn. Przyczyn powstawania łupieżu jest bardzo wiele, a najczęstsze z nich, to zła higiena skóry głowy, stosowanie nieodpowiednich szamponów, zła dieta, a także choroby powodujące złuszczanie się skóry.

Istnieje wiele sposobów zwalczania łupieżu zarówno naturalnych, jak i farmakologicznych. W sklepach i drogeriach znajdziemy szampony przeciwłupieżowe, w aptekach specjalne środki, a w sklepach zielarskich zioła. Najczęściej korzystamy z szamponów, ale coraz większa ilość osób decyduje się na domowe metody walki z tym schorzeniem. Warto je wypróbować, gdyż są one znane medycynie od wielu wieków.

Aby przygotować napar należy zaopatrzyć się zioła, gorącą wodę i ocet. Oto kilka przepisów na domowe preparaty

  • Napar z liści pokrzywy.  Garść pokrzyw należy zalać ¼ litra zagotowanego octu po czym odstawić na 20 minut, przecedzić  i włosy przemywać  co drugi dzień.
  • Napar z liści  mięty. Świeżość tego zioła ma dobry wpływ na skórę głowy dbając o jej kondycję i wzmacnia zarazem włosy. Garść mięty zalewamy litrem octu winnego i odstawiamy na dwa tygodnie w ciepłe lub nasłonecznione miejsce. Po tym okresie odcedzamy z ziół i myjemy głowę co kilka dni.
  • Domowy szampon pokrzywowy.  Łyżkę liści pokrzywmy mieszamy z łyżką  korzeni mydelnicy i zalewamy szklanką gorącej wody. Czekamy, aż zioła naciągną, odcedzamy i myjemy włosy.
  • Napar na suche włosy. Potrzebne nam będą 2 łyżeczki nagietka i litr wrzątku. Przygotowanym naparem przemywać włosy po każdym myciu.

Należy myć ręce przed posiłkiem czy nie?

Dzisiejsze życie składa się z konieczności codziennych wyborów, czasem niełatwych – na przykład podjęcia właściwej decyzji odnośnie tego, czy lepsze będzie dla nas mycie rąk przed posiłkiem, czy może nie mycie okaże się tym, które wolimy. Nie przychodzi nam to łatwo, co jest spowodowane tym, że oba rozwiązania mogą nas czymś zachęcić, tak samo jak zniechęcić. Z tego powodu należałoby się naprawdę dobrze zastanowić, co okaże się dla nas najlepsze, a co lepiej sobie darować. Dla sporej liczby osób najlepsze będzie to pierwsze – uważają mycie rąk przed posiłkiem za idealne dla siebie i nawet nie chcą myśleć o tym drugim. Zapytani o zasadność tego wyboru, z miejsca zasypią nas argumentami mającymi go wesprzeć. Najistotniejszy jest fakt, że w wypadku mycie rąk przed posiłkiem można być pewnym tego, że zachowamy higienę, co dla wielu potrafi mieć bardzo istotne znaczenie. W dodatku, dzięki temu zmywamy zarazki, co również należy uznać za dosyć przekonujący argument. Dlatego właśnie na dzień dzisiejszy mnóstwo ludzi wybiera mycie rąk przed posiłkiem i są z tego wyboru zadowoleni.

Z drugiej strony, dla innych o wiele lepszym rozwiązaniem będzie nie mycie, czyli ta druga możliwość. Wyższość tego nad myciem rąk przed posiłkiem nie ulega dla nich najmniejszej wątpliwości. W głównej mierze, zwolennicy nie mycia przypominają, że brud to Zdrowie, co często potrafi być bardzo istotne. Poza tym, nierzadko można odnieść wrażenie, że nie mycie jest bardziej naturalne aniżeli opcja pierwsza. Podsumowując, wybór między tymi dwiema możliwościami należy do nas samych.

Aktywni żyją dłużej – wierzyć w to?

Jak dość wyraźnie widać, dzisiaj niektóre rozwiązania stają się coraz popularniejsze, czy to z racji tego, że są one po prostu odpowiednie dla naszych zamierzeń, czy to z powodu ich zwiększonej dla nas dostępności. Możemy więc, przykładowo, natknąć się na coś takiego jak promowanie aktywności fizycznej, ostatnio jakby coraz częściej spotykane. Czy jest to jednak właśnie to, czego poszukujemy do rozwiązania naszych problemów w odpowiedni sposób? Według niektórych bynajmniej i nie powinniśmy nawet brać tego rozwiązanie pod uwagę. Wszyscy możemy łatwo, jak się okazuje, odnaleźć i wskazać takiego rozwiązania częściowo lub całkowicie je dyskwalifikujące. Jedną z przyczyn, dla których promowanie aktywności fizycznej nie spełnia naszych oczekiwań, jest trudność tego zadania, co chyba wiele wyjaśnia. Co gorsza, po tym może jeszcze dojść do niezadowolenia społeczeństwa, czego już niektórzy mogą po prostu nie wytrzymać. Przez to właśnie uważa się, że to rozwiązanie prędzej przyniesie nam szkodę niż oczekiwane wymierne korzyści.

Wynika z tego, że promowanie aktywności fizycznej jest czymś zupełnie niewartym zainteresowania, a co dopiero wypróbowania. Co nie zmienia faktu, że mimo wszystko czasem potrafi się przydać. Mianowicie, bywa i tak, że ważniejsze od wymienionych wyżej kwestii okazuje się dbanie o zdrowie, co zmienia naszą perspektywę. Dodatkowo, możemy też potrzebować wsparcia i w takiej sytuacji promowanie aktywności fizycznej bardzo nam się przyda, bez względu na to, jak zawodzi na innych polach. Można zatem stwierdzić że pomimo swoich wad, promowanie aktywności fizycznej również posiada pewne i w niektórych sytuacjach może okazać się niezastąpiony.

Warto być aktywnym – to się opłaca

Jesteśmy każdego dnia otaczani przez najprzeróżniejsze zjawiska, nad którymi często rozmyślamy. Żeby to sobie ułatwić, w pierwszym momencie identyfikujemy je pod względem tego, czy są dla nas ważne, jednak nie zawsze sprawa wygląda tak prosto. Jeśli tylko nadarzy się odpowiednia sytuacja, każde zagadnienie może okazać się całkiem istotne. Na ten przykład, nieraz zastanawiamy się, dlaczego następuje aktywność fizyczna i czym to się kończy. Każdy z nas powinien zainteresować się tym tematem, gdyż niedługo może on zacząć dotyczyć również i nas. Może do tego dojść w następstwie potrzeb organizmu, co nie jest aż tak niewyobrażalne, jak się niektórym wydaje. Ponadto, może to wystąpić z powodu zaleceń lekarza, co lepiej jest sobie uświadomić. Kiedy więc mamy z tym do czynienia, musimy liczyć się z rzeczą taką jak aktywność fizyczna i dobrze by było, żebyśmy byli na to przygotowani.

Te informacje dobrze jest poznać, co nie zmienia jednak faktu, że równie ważne jek przyczyny tego zjawiska mogą dla nas być jego skutki. Należałoby powiedzieć, że w wyniku tego często dochodzi do zwiększenia wydolności, co powinno nas co najmniej zainteresować. Na chwilę obecną coraz więcej ludzi zdaje sobie z tego sprawę i najprawdopodobniej wie, jak najlepiej byłoby zareagować. Oprócz tego, należy pamiętać o czymś takim jak lepsze samopoczuciwe, które również może się pojawić. Na wszelki wypadek powinniśmy się z tym tematem zaznajomić – nie wiadomo, czy kiedyś aktywność fizyczna nie zacznie nas on dotyczyć.

Siedzący tryb życia dobry czy zły?

W dzisiejszym świecie ludzie wydają się mieć nieskończenie wiele możliwości w różnych sferach życia. Przejawia się to w tym, że ilekroć mamy jakąkolwiek wątpliwość odnośnie dowolnego tematu, możemy bardzo szybko znaleźć mnóstwo potencjalnych wyjść z danej sytuacji. Na ten przykład, wielu ludzi jest zainteresowanych siedzącym trybem życia jako metodą na życie, jednak czy jest to dla nich dobre wyjście? Niegdyś marginalne, obecnie to zjawisko nasila się coraz bardziej. Z całą pewnością zaistniały ku temu dobre powody. Niewątpliwie, główną zaletą siedzącego trybu życia jest mały wysiłek, co przemawia do rosnącej liczby osób. Dodatkowo, jeśli komuś zależy na wygodzie, z pewnością trafił pod właściwy adres. Właśnie dlatego tak wielu ludzi postanawia spróbować siedzący tryb życia i potem, zadowolenie z rezultatów, namawiają do tego innych.

To wszystko wydaje się bardzo zachęcające, jednak nie można pominąć również niemiłej kwestii wad takiego rozwiązania, które niekiedy potrafią całkowicie przysłonić wszelkie . Nie da się ukryć, że siedzący tryb życia zdecydowanie nie jest dobrym wyjściem dla każdego. W tym przypadku należy pamiętać o zawsze istniejącym ryzyku chorób cywilizacyjnych, którego skutki mogą być dla nas bardzo kłopotliwe i ciągnąć się przez dłuższy czas. Ponadto, często okazuje się, że konieczne jest leczenie, czego raczej nikt nie chciałby doświadczyć. Dlatego zanim zdecydujemy się na siedzący tryb życia, należy jeszcze raz dokładnie się zastanowić, czy na pewno jest to coś, czego chcemy.